דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חסכת - הפסדת ! סקירה מעודכנת 

מאת    [ 15/11/2008 ]

מילים במאמר: 751   [ נצפה 2051 פעמים ]

השווקים הפינניסים אף פעם לא היו מעניינים כמו בתקופה האחרונה. הכשלים מתבהרים, הכשלונות מהדהדים והעתיד לא ברור. דבר אחד כן טוב יוצא מהמשבר הזה הוא ההתעוררות של הציבור, הכשלים בשוק ההון בוולסטריט ובת"א ואדישות הממשלה.
לממשלה יש תפקיד מהותי במשבר הנוכחי. במבט אחורה אין משבר אחד שנוהל כמו שצריך או בהצלחה מסוימת. אפשר להתחיל מירי הקאסמים, אי שחרורו של גלעד שליט, מלחמת לבנון השניה ועכשיו משבר כלכלי ששוב הממשלה חושבת מה כן לעשות ומה לא לעשות במקום לעשות.
אין ספק כי בלימת המשבר בישראל או התפרצות של משבר חמור יותר יתאפשר רק בזכות פעולות הממשלה. כרגע הקיפאון ממשיך לאחוז בתהליך קבלת ההחלטות. מה חדש?

ניתוח מאקרו כלכלה
הכלכלה הגרמנית שהיא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, במיתון. מה עשה מדד הגרמני המוביל עפ פרסום הנתון? עלה. עוד אישור כי השווקים מגלמים את המיתון. בלימה בירידות בבורסת פרנקפורט מאוד קריטית לבלימת הירידות בעולם כולו. הכלכלה האמריקאית גולשת למיתון ובקרוב נקבל הוכחות בשטח אשר בשאיפה ישלחו את המדדים לעליות נאות. השבוע יפורסמו נתוני אינפלציה בכלכלת ארה"ב אשר יצביעו על אינפלציה שלילית ולהמשך המגמה עד לתחילת שנת 2009. מיתון בכלכלה הוא רק עניין של זמן ורק המשך תמיכת הממשלה האמריקאית בכלכלה תמנע ציפיות לשפל כלכלי או למיתון ארוך יותר.

ניתוח שוק המניות
שוק המניות האמריקאי היום מתאים לשני סגנונות השקעה, מסחר יומי והשקעה ארוכת טווח של כמה שנים. התנודתיות העצומה בשבוע האחרון מאפשרת לסוחרים לקנות ולמכור שורט באותו יום המסחר עשרות פעמים כאשר המשקיעים קוצצים ציפורנים. שוק המניות רעד ביום חמישי כאשר ה- S&P 500 הגיע ל- 818 נקודות וניטר בחזרה ביום תנודתי במיוחד. התמיכה המפורסמת ב- 800 נקודות היא להיות או לחדול. שבירת התמיכה תוביל את הכלכלה למיתון עמוק או לשפל כלכלי שימשך שנים ארוכות. הבנקים המרכזיים יעשו מעל ומעבר על מנת לשמור על התמיכות ולדחוף את השווקים ברגע הנכון. ביום שישי המדדים תיקנו את העליות ושמרו על רמת תמיכה חשובה שהיא 854 נקודות ב- S&P 500 - תיקון 61% פיבונאצי לתנועה ביום חמישי. שבירה של 854 נקודות יכולה להוביל לבדיקה נוספת של רמת התמיכה ב- 800 נקודות ומהווה כניסה לשורט אגרסיבית.
שוק המניות מחולק לאופטימיים ופאסימיים. השווקים יעלו רק כאשר הפאסימיים יהפכו לאופטימיים. זה יקרה רק המשבר יתבהר והכלכלה תמנע ממיתון עמוק.
מדד נאסד"ק 100 מאוד שלילי והרבה בזכות מניית גוגל (סימבול GOOG). התמיכה במדד עודכנה ל- 1947 נקודות שממנה יתכן מהלך יורד משמעותי של 20% נוספים. מניית אפל ( סימבול AAPL) גם כן על סף התהום ובשבירה של תמיכה היא תעזור לנאסד"ק לרדת לעבר היעד.
מניה נוספת אשר מסוגלת להשפיע על המדדים היא Aplied Materials ( סימבול AMAT ). החברה היא יצרנית ציוד לפאבים לייצור שבבים הגודלה בעולם. החברה פרסמה דוח פושר והורידה את תחזית הצמיחה. המניה עלתה אחרי הדוח 11%. תמיכה קריטית היא 10$. מתחת ל- 10$ אולי נמצא אותה ב- 7$. אלו המניות שיש לעקוב אחריהן, שבירה של רמות התמיכה תוביל את המדדים בצעדי ענק אל התהום.
ראה נספח

ניתוח שוק האג"ח
שוק האג"ח הקצר ללא שינוי. שוק האג"ח הארוך הוסיף לערכו כ- 1% מהסקירה בשבוע שעבר ומהווה מפלט משוק המניות הגועש. ניתן לשלב את שוק האג"ח הארוך ע"י רכישה של תעודת סל סימבול TLT.




ניתוח שוק החוזים העתידיים
שוק החוזים העתידיים שלילי ובמיוחד חוזה על נאסד"ק 100. מחירי האופציות משקפים את המשך הירידות אך צופים ירידה בתנודתיות בחודשים הקרובים.
מדד ה- VIX מדשדש באכזריות של עשרות אחוזים ורק פריצה לאחד הכיוונים תאותת על הכיוון הכללי של שוק המניות.

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
מחיר הנפט ממשיך לרדת בעקבות ציפיות למיתון אשר מעמיק. הדולר התחזק השבוע אך עדיין לא פרץ רמת התנגדות חשובה. הדולר יחלש ככול שהמשבר ידעך וישוב להתחזק כאשר יחולו העלאות ריבית בארה"ב. השקל מול הדולר צפוי להחלש עקב הורדות ריבית נוספות וחוסר האונים של הממשלה מול המשבר. התפרצות של המשבר בשוק האג"ח הקונצרני בישראל יגרום לחולשה בשקל ולהתחזקותו של הדולר. המשבר באג"ח הקונצרני הוא אחד הסימנים המצביעים על התפרצות של משבר חסר תקדים בבורסה הישראלית ובכלכלה. משבר שלא נופל מתופעת ייסוף מניות הבנקים בשנות השמונים. כספי החוסכים בסכנה ובינתיים אין ערבויות ממשלתיות.

סיכום
בורסות העולם לא רגועות, רמת הסיכון מאוד גבוהה. ניתן ליישם אסטרטגיות מסוימות ע"י שימוש בשוק האופציות המשמש לגידור נכסים ויצור תשואה חסרת סיכון.
הקיפאון הממשלתי ממשיך והלחץ אצל הציבור יתחזק או יתפרץ עם פרסום התשואות בקופות המנוהלות לחודש אוקטובר השבוע. הירידה בתשואות גרמה להרבה חוסכים להגיע לקרן ההשקעה עובדה שתגביר את הפדיונות בקרנות הנזילות שבהן יש כסף רב. הציבור אולי מטומטם אבל הוא לא פראייר.
במצב כלכלי של מיתון שוק המניות מאוד אטרקטיבי. השינוי בסנטימנט יחול בשבירה של רמות התמיכה במדדים בוולסטריט. אז יש להיכנס לשורט על המדדים או לרכוש אג"ח ארוך.
אם אתם שואלים אותי, אני מהאופטימיים. היום ניתן רק לקוות שהמצב ישתפר. זה לא אומר שאני לא פותח שורטים בתוך יומי ובשבירה הטכנית.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב